Herman Weckx volgt Rob Jacquemyn op in de CD&V-fractie van de  gemeenteraad. Rob Jacquemyn overleed op 27 mei jl. .

Herman wordt in opvolging van Rob Jacquemyn ook lid van de Raad van Bestuur van het AGB Patrimonium Scherpenheuvel-Zichem, dat het GC den egger beheert.

Herman is 65 jaar en  woont in de Demerlaan te Scherpenheuvel. Hij is treinbestuurder met pensioen. Hij is gehuwd met Mia Beerten en vader van Dieter (leerkracht lager onderwijs) en Anne-Sophie (hoofdverpleegkundige). Herman is het trotse vake van vier kleinkinderen : Yenne, Nette, Lisse en Anse.

Dochter Anne-Sophie is kandidaat voor CD&V bij de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober 2018 en treedt zo in voetsporen van haar vader.

Gemeentepolitiek zit in de familie.  De vroegere burgemeester van het  toenmalige Kaggevinne Stafke Weckx is zijn grootvader en de oom van Herman, Louis Weckx, volgde Stafke indertijd op als burgemeester van Kaggevinne.

Herman Weckx stelde zich voor het eerst kandidaat voor CD&V bij de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2000. Hij zetelde van 2001 tot 2006 in de OCMW-raad. Van 2007 tot 2012 was hij gemeenteraadslid. Na de verkiezingen van 2012 werd hij eerste opvolger voor de OCMW-raad.

Herman Weckx was een gedreven lid van chiro Scherpenheuvel. Vanaf 16 jaar speelde hij voetbal bij de eerste ploeg van Scherpenheuvel Sport, daarna bij KWB Scherpenheuvel, waar hij  nog steeds bestuurslid is. Sinds tien jaar is hij de secretaris van de Landelijke Gilde Scherpenheuvel. Daarnaast is hij  al 12 jaar medeorganisator van de Lobosfeesten.